Dagens "proffsdomare" är ett skämt i alla kategorier

Sitter precis nu och läser igenom referatet av dagens toppmatch i Engelska ligan mellan Liverpool och Chelsea.
Under matchen tyckte jag att domaren höll en väldigt ojämn nivå när det gällde varningar.
Gerrard matade tackling efter tackling och både en och två förtjänade gula eller röda kort.
När sedan Frank Lampard går med dobbarna först men utan risk och träffar bollen så får han av nån märklig anledning rött kort?
Nån mer än jag som inte förstår det?
Jag älskar toppmatcher, framförallt i Engelsk fotboll för det smäller hårdare och är bättre fart i spelet.
Det tragiska är att de så kallade proffsdomarna har en vana att lägga sig i mer än vad dom borde i dessa matcher och blåsa sönder dem eller dela ut orättvisa gula och röda kort.
Nu har det hänt igen, så jag frågar, när fan ska det införas ett system där det finns 2 domare ute på planen?
2 domare ger 4 ögon och troligtvis mycket bättre sikt över avgörande händelser.
E det pengarna som är problemet eller traditionen?
För jag ser bara fördelar med 2 domare.
Vi supportrar blir bestulna på alldeles för mkt dramatik på grund av att en del domare har kommi fram till att dom ska vara höjdpunkten istället för spelarna på planen.
Tråkigt att det ska behöva vara så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0