Idrottsgalan i sin helhet


Hysterfin runt Idrottsgalan har nu fått lägga sig lite och vi summerar gårdagens pristagare:


Årets idrottare med funktionshinder: Jonas Jacobsson, sportskytte

Tyckte ärligt talat inte att det fanns något annat alternativ.

Årets lag: Tomas Johansson och Simon Aspelin, tennis
Tippade också att Tennisgrabbarna skulle vinna, möjligtvis hotade av simlandslaget men övriga 2 lag var bara löjliga.


Årets ledare/tränare: Nanne Bergstrand, fotboll
Trodde faktiskt att Pia Sundhage skulle ta hem den kategorin men tykcer att Nanne bergstand var väl värd priset.
Han gjorde det som ingen annan trodde var möjligt med ett ekonomiskt svagt Kalmar. Riktigt starkt gjort.


Årets manliga idrottare: Robert Karlsson, golf
Visst, han vann penningligan men allvarligt talat? Jag unnade samtliga 3 andra priset mer än Robert Karlsson. men somliga gillar tydligen killar i kortbyxor.


Årets kvinnliga idrottare: Emma Johansson, cykel
Konstigt att Emma Johansson fick bästa kvinnliga idrottare när hon tampades med kalla som fick Jerringpriset.
Emma gjorde en bra prestation men den var enligt mig kraftigt i skuggan av Kallas prestation. Men vad vet jag.


Årets nykomling: Sarah Sjöström, simning

Givet att Sarah Sjöström skulle vinna, allt annat hade varit löjligt, men det har ju hänt förr.

Årets prestation: Charlotte Kalla, skidor
Komiskt att hon är tillräckligt bra för att vinna årets prestation men inte årets kvinnliga idrottare, tror nån i juryn har schizofreni


Jerringpriset: Charlotte Kalla, skidor

Som sagt, hon vann allt utom årets kvinnliga idrottare. Tyckte det var dött lopp mellan henne och Sanna kallur men unnar Charlotte detta prestigefyllda pris.



I övrigt tyckte jag idrottsgalan var sämre än någonsin. 
Peter Zettman var inte i sitt vanliga jag, skämten var ganska torra, stämningen ganska stel och höjningen man satt och väntade på dök aldrig upp.
Men samtidigt hade vi också ett av Sveriges genom tidernas sämsta sportår så varför ska Idrottsgalan vara bättre? 
Tack för mig, Hej!

 


Kommentarer
Postat av: Antonio

Har lagt din blogg till favoriter så att jag kan läsa den varje gång jag är inne!

2009-01-20 @ 23:45:53
URL: http://ishockey.sportsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0